Telefon: 502-653-707 biuro@strony-www.net.pl

Topical authority – dlaczego jest taki ważny w SEO?

czym jest gtm

Czy wiesz czym jest Topical Authority? Optymalizacja treści jest narzędziem marketingowym, które z powodzeniem funkcjonuje od wielu lat. Sęk w tym, że algorytmy wyszukiwarek są coraz bardziej wyczulone na sztuczki pozycjonerów i stawiają poprzeczkę coraz wyżej, tym samym gratyfikując rzetelnych twórców treści.

Warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę, aby praca nad budową tekstów przynosiła wymierne rezultaty.

Co to jest Topical Authority?

    Termin topical authority odnosi się do auorytetu strony internetowej na podstawie podejmowanego przez autora tematu. W życiu największym respektem darzymy liderów opinii. Również algorytmy premiują zdanie ekspertów. Odróżniają je od typowych tekstów pod SEO ze względu na tematykę innych wpisów. Dla przykładu, jeśli murarz ma bloga o murowaniu ścian, jego wpisy będą wyżej w wynikach wyszukiwania, niż wpisy blogerów, którzy przy okazji ciekawostek opublikowali wpis o murowaniu ścian.

    Frazy wyczytywane są z kontekstu wypowiedzi, która pozwala określić tematykę wpisu. Można powiedzieć, że Topical Authority to wiedza oparta na dogłębnym zbadaniu danej tematyki. Wyszukiwarki dążą w coraz większym stopniu do weryfikacji treści pod kątem wiarygodności. Rozwój i sukces Topical Authority jest oparty o uczenie maszynowe, które pochodzi od sztucznej inteligencji. Okazuje się, że roboty potrafią analizować tekst i dopasować go do poruszanej tematyki.

    Jak pisać teksty pod SEO – Topical Authority

    Najpopularniejsze z algorytmów to koliber i panda. Panda odrzuca strony, które nie są wartościowe, a koliber odnajduje kontekst w zatwierdzonych przez pandę stronach. Aby stworzyć content o wysokim topical authority, należy rozwiązywać problemy użytkownika, przedstawiać wiele faktów i być dobrze sformatowany. Warto opisywać tematy w szerokim spektrum, w rozbiciu na małe konteksty. Kluczem do sukcesu są tu semantyczne słowa kluczowe, czyli wyrażenia będące bliskoznaczne z danym tematem.

    Ubogacenie strony o wpisy jest ważne, ale jeszcze ważniejsze, aby treść niosła za sobą wartość. Tutaj kluczowe wydają się intencje użytkownika i jego model mentalny. Poza tym wpisy powinny zawierać fachową terminologię w tłumaczeniu i język przystępny dla odbiorcy.