Czy wiesz czym jest Topical Authority? Optymalizacja treści jest narzędziem marketingowym, które z powodzeniem funkcjonuje od wielu lat. Sęk w tym, że algorytmy wyszukiwarek są coraz bardziej wyczulone na sztuczki pozycjonerów i stawiają poprzeczkę coraz wyżej, tym samym gratyfikując rzetelnych twórców treści. Warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę, aby praca nad budową tekstów przynosiła wymierne rezultaty.
Czego dowiesz się w tym wpisie?
Co to jest Topical Authority?
Termin topical authority odnosi się do auorytetu strony internetowej na podstawie podejmowanego przez autora tematu. W życiu największym respektem darzymy liderów opinii. Również algorytmy premiują zdanie ekspertów. Odróżniają je od typowych tekstów pod SEO ze względu na tematykę innych wpisów. Dla przykładu, jeśli murarz ma bloga o murowaniu ścian, jego wpisy będą wyżej w wynikach wyszukiwania, niż wpisy blogerów, którzy przy okazji ciekawostek opublikowali wpis o murowaniu ścian.
Frazy wyczytywane są z kontekstu wypowiedzi, która pozwala określić tematykę wpisu. Można powiedzieć, że Topical Authority to wiedza oparta na dogłębnym zbadaniu danej tematyki. Wyszukiwarki dążą w coraz większym stopniu do weryfikacji treści pod kątem wiarygodności. Rozwój i sukces Topical Authority jest oparty o uczenie maszynowe, które pochodzi od sztucznej inteligencji. Okazuje się, że roboty potrafią analizować tekst i dopasować go do poruszanej tematyki.
Jak pisać teksty pod SEO – Topical Authority
Najpopularniejsze z algorytmów to koliber i panda. Panda odrzuca strony, które nie są wartościowe, a koliber odnajduje kontekst w zatwierdzonych przez pandę stronach. Aby stworzyć content o wysokim topical authority, należy rozwiązywać problemy użytkownika, przedstawiać wiele faktów i być dobrze sformatowany. Warto opisywać tematy w szerokim spektrum, w rozbiciu na małe konteksty. Kluczem do sukcesu są tu semantyczne słowa kluczowe, czyli wyrażenia będące bliskoznaczne z danym tematem.
Ubogacenie strony o wpisy jest ważne, ale jeszcze ważniejsze, aby treść niosła za sobą wartość. Tutaj kluczowe wydają się intencje użytkownika i jego model mentalny. Poza tym wpisy powinny zawierać fachową terminologię w tłumaczeniu i język przystępny dla odbiorcy.