Telefon: 502-653-707 biuro@strony-www.net.pl

Google Tag Manager i jego zastosowanie

Google Tag Manager i jego zastosowanie

Google Tag Manager (GTM) jest darmowym narzędziem, ułatwiającym pracę osób zajmujących się marketingiem. Korzystając z niego, mamy możliwość samodzielnego kontrolowania kodów i tagów umieszczonych na stronach internetowych, bez zatrudniania webmasterów.

Jego działanie można sobie wyobrazić na zasadzie komody z szufladami, a każda z szuflad zawiera tagi. Każdy tag jest odpowiedzialny za coś innego, a ‘’szufladowy’’ system pozwala na ich uporządkowanie i wgląd do nich w jednym miejscu.

Tagi to fragmenty kodów strony, które pozwalają na szereg działań, m.in.:

  • śledzenie aktywności użytkowników na stronie (Google Analytics);
  • prowadzenie kampanii marketingowych (Google AdWords);
  • działania remarketingowe;
  • śledzenie analiz Pixel Facebook.

Dzięki Google Tag Menagerowi nie jest konieczne dodawanie każdego z tagów do kodu źródłowego strony, co oszczędzi nam dużo czasu i wysiłku. Przyspieszy to również działanie Twojej strony, ponieważ tagi ładowane są asynchronicznie.

Jak można go wykorzystać?

GTM nie tylko zaoszczędzi Twój czas oraz pieniądze. Jego wielofunkcyjność można wykorzystać również na inne sposoby.

1. Dodawaj, zmieniaj i testuj.

Aby korzystać z GTM, nie potrzebujesz zaawansowanej wiedzy programistycznej. Z łatwością opanujesz system samodzielnie. Możesz dzięki niemu wprowadzać zmiany do działania systemu Twojej strony. Zanim jednak je wprowadzisz, masz możliwość ich podglądu oraz przetestowania. GTM z łatwością również wykryje błędy w kodach, dzięki czemu jesteś w stanie je zmienić przed wprowadzeniem i usprawnić działanie witryny internetowej.

2. Historia zmian oraz możliwość ich cofnięcia.

Być może należysz do osób, które lubią się bawić i eksperymentować w usprawnianiu strony. Jeśli jednak nie jesteś zadowolony z wprowadzonych poprawek, historia zmian pozwoli ci na ich cofnięcie. Możesz to zrobić w łatwy sposób, zaznaczając w historii to, do czego chciałbyś powrócić. Ta łatwa i nieskomplikowana czynność sprawi, że Twoja strona nie będzie wisieć w zawieszeniu pod hasłem „przepraszamy, przerwa techniczna”.

3. Szablony tagów.

Obecnie dostępnych jest kilkadziesiąt tagów, które możesz wdrożyć do swojej strony. Najlepsze jest to, że nie musisz tego robić w konsultacji z programistami.

4. Śledź czynności użytkowników na swojej stronie.

Dzięki opcji wbudowanych specjalnych wyzwalaczy masz możliwość wydawania poleceń do wykonywania pewnych czynności związanych z ruchem na Twojej stronie. Pozwoli Ci to na śledzenie:

  • czasu spędzonego przez użytkownika na twojej stronie;
  • czasu przewijania strony (jaki % strony został przejrzany przez użytkownika i czy wpłynęło to np. na sprzedaż, zapis do newslettera itp.);
  • jakie czynności zostały podjęte przez użytkownika na stronie, na której wyświetlone jest video.Ta opcja pomoże Ci w analizie ruchu na stronie i wdrożenie nowych pomysłów marketingowych lub ich ulepszenie.

5. Import i eksport

Jeśli posiadasz więcej niż jedną stronę, narzędzie pozwoli ci na łatwy import zaimplementowanych już konfiguracji tagów oraz zleceń z jednej strony na drugą. To umożliwi łatwe wdrożenie wcześniej wykonanej dobrze pracy na inne witryny. Dzięki temu nie będziesz musiał zaczynać wszystkiego na nowo.

Podsumowanie użycia Google Tag Manager

Jak widzisz dzięki Google Tag Manager, możesz bardzo ułatwić działania w pracy nad swoją stroną, zaoszczędzić sobie wiele czasu oraz finansów. Dodatkowo masz możliwość obserwacji ruchu użytkowników na stronie, na różnych jego poziomach w jednym miejscu. Mało tego, system jest na tyle łatwy w użytkowaniu, że możesz robić to samodzielnie bez pomocy specjalistów. Warto więc rozważyć korzystanie z tego narzędzia.